INFORMACJE OGÓLNE:
Tryb kursu: online
Ilość modułów e-learning: 7 dwugodzinnych modułów (łącznie 14 godzin zegarowych)
Instytut Pomocy Profesjonalnej od niemal 10 lat wspiera młodych profesjonalistów, którzy rozpoczynają pracę w zawodach związanych ze wsparciem, pomaganiem i terapią. Teraz chcemy skupić się na osobach, które pracują w placówkach edukacyjnych, szkołach podstawowych i średnich. Jeśli jesteś:
psychologiem szkolnym
pedagogiem szkolnym
wychowawcą klasy
nauczycielem wspomagającym
pracownikiem PPP
lub studentką/studentem, który niebawem rozpocznie zawodową przygodę w szkole na powyższych stanowiskach, koniecznie czytaj dalej!
Zapraszamy Cię na kurs zaprojektowany z udziałem psychologów szkolnych i terapeutów dziecięcych, w którym poruszymy najbardziej palące tematy i krok po kroku pokażemy jak być świetnym „pomagaczem” i wychowawcą w niełatwym środowisku szkolnym. Nie będziemy się uczyć prowadzenia terapii- w szkole nie ma na to czasu. Dostaniesz od nas ściągę z najważniejszych zagadnień, dzięki którym Twoi uczniowie otrzymają realne i potrzebne wsparcie.
O kursie:
Kurs obejmie zagadnienia pozwalające uzupełnić wiedzę zdobytą na studiach psychologicznych, pedagogicznych czy kierunkowych nauczycielskich o narzędzia wspierające pracę pomocową z uczniami. Materiały online to analiza, omówienie i plan działania do wykorzystania ad hoc- czyli praktyczna ściąga z przypadków najczęściej spotykanych w szkole.
Tematy modułów:
W ramach modułu możesz spodziewać się dwugodzinnego webinaru z bogatą prezentacją oraz „ściągi”, czyli pliku
z pytaniami, interwencjami, wskazówkami, który możesz wydrukować i korzystać z niego w pracy.
1.
Podstawy pracy pomocowej w szkole- filozofia pomagania, możliwości i ograniczenia środowiska szkolnego, sprawstwo psychologa/pedagoga/wychowawcy- jak zoptymalizować system wspierania uczniów, by wykonywać swoją pracę możliwie najlepiej?
2.
Mapa sytuacji szkolnej- co jest a co nie jest celem wsparcia psychologicznego w szkole? Przyjrzymy się pracy z nauczycielami, dyrekcją, uczniami i całymi klasami pod kątem tego, co na pewno możemy dla nich zrobić, na co nie jest dobrze się zgadzać, co proponować w zamian. Pokażemy w praktyce jak budować sobie mapę szkolnej sytuacji ucznia i całej klasy, jak zadawać pytania poszczególnym zainteresowanym stronom, jak kierować sprawą, by pomoc była realna.
3.
Spotkanie indywidualne z dzieckiem i nastolatkiem cz.1- metody i techniki pracy w kontakcie 1:1. Podzielimy się z Wami naszymi sposobami zarówno na krótką interwencję w czasie przerwy, jak i na godzinną rozmowę czy cykl rozmów.
4.
Spotkanie indywidualne z dzieckiem i nastolatkiem cz.2- metody i techniki pracy w kontakcie 1:1. Podzielimy się z Wami naszymi sposobami zarówno na krótką interwencję w czasie przerwy, jak i na godzinną rozmowę czy cykl rozmów.
5.
Użyteczne podpowiedzi do pracy z różnymi grupami rodziców- metody i techniki przydatne do prowadzenia współpracy z rodzicami o zróżnicowanych strategiach radzenia sobie (unikanie, atakowanie, szukanie winnych, domaganie się porady i wskazówek, bagatelizowanie i in.)
6.
Jak wspierać ucznia z depresją i zaburzeniami lękowymi- bryk z podpowiedziami dla kadry szkolnej
7.
Praca z zespołem klasowym- konkretne narzędzia do prowadzenia spotkań z klasami w obliczu trudności i konfliktów. Klasa szkolna jest systemem o dużej mocy i dużej dynamice, warto wiedzieć jak kanalizować tę moc, by skierować ją w stronę konstruktywnych rozwiązań i ważnych działań.
Kurs kończy się uzyskaniem imiennego Certyfikatu Uczestnictwa.
Zajęcia i spotkania poprowadzi Joanna Sowińska– psychoterapeutka systemowa z wieloletnim stażem pracy w gabinecie. Osoby, które są z Instytutem od lat wiedzą o tym, że Joanna współtworzyła i prowadził autorską szkołę podstawową oraz liceum, które z powodzeniem działają w Poznaniu. Połączenie doświadczenia terapeuty i dyrektora szkoły, który doskonale zna wszystkie bolączki systemu oświaty, gwarantuje, że usłyszycie tylko o tych rozwiązaniach, które są realnie możliwe do wprowadzenia w Waszych miejscach pracy.
Szczegóły
- Wykłady 10
- Testy 0
- Czas trwania 20 hours
- Poziom Początkujący
- Język Polski
- Słuchacze 56
- Certyfikat Tak
- Egzamin Tak