INFORMACJE OGÓLNE:
Tryb kursu: online
Ilość modułów e-learning: 7 dwugodzinnych modułów (łącznie 14 godzin zegarowych)
Ilość spotkań online “na żywo”: 1 w semestrze
Dostęp online do wszystkich modułów i materiałów dodatkowych: do 31 sierpnia 2023
Instytut Pomocy Profesjonalnej od niemal 10 lat wspiera młodych profesjonalistów, którzy rozpoczynają pracę w zawodach związanych ze wsparciem, pomaganiem i terapią. W roku 2022/2023 chcemy skupić się na osobach, które pracują w placówkach edukacyjnych, szkołach podstawowych i średnich. Jeśli jesteś:
psychologiem szkolnym
pedagogiem szkolnym
wychowawcą klasy
nauczycielem wspomagającym
pracownikiem PPP
lub studentką/studentem, który niebawem rozpocznie zawodową przygodę w szkole na powyższych stanowiskach, koniecznie czytaj dalej!
Zapraszamy Cię na kurs zaprojektowany z udziałem psychologów szkolnych i terapeutów dziecięcych, w którym poruszymy najbardziej palące tematy i krok po kroku pokażemy jak być świetnym „pomagaczem” i wychowawcą w niełatwym środowisku szkolnym. Nie będziemy się uczyć prowadzenia terapii- w szkole nie ma na to czasu. Dostaniesz od nas ściągę z najważniejszych zagadnień, dzięki którym Twoi uczniowie otrzymają realne i potrzebne wsparcie.
O kursie:
Kurs obejmie zagadnienia pozwalające uzupełnić wiedzę zdobytą na studiach psychologicznych, pedagogicznych czy kierunkowych nauczycielskich o narzędzia wspierające pracę pomocową z uczniami. Materiały online to analiza, omówienie i plan działania do wykorzystania ad hoc- czyli praktyczna ściąga z przypadków najczęściej spotykanych w szkole. Psychologiczne Narady, czyli moderowane spotkania online “na żywo” ze wszystkimi uczestnikami kursu, wyposażą Cię w scenariusze radzenia sobie w sytuacjach rozmów interwencyjnych i pozwolą na omówienie indywidualnych przypadków spotykanych w pracy.
Tematy modułów:
W ramach modułu możesz spodziewać się dwugodzinnego webinaru z bogatą prezentacją oraz „ściągi”, czyli pliku
z pytaniami, interwencjami, wskazówkami, który możesz wydrukować i korzystać z niego w pracy.
Październik 2022
Podstawy pracy pomocowej w szkole- filozofia pomagania, możliwości i ograniczenia środowiska szkolnego, sprawstwo psychologa/pedagoga/wychowawcy- jak zoptymalizować system wspierania uczniów, by wykonywać swoją pracę możliwie najlepiej?
Listopad 2022
Mapa sytuacji szkolnej- co jest a co nie jest celem wsparcia psychologicznego w szkole? Przyjrzymy się pracy z nauczycielami, dyrekcją, uczniami i całymi klasami pod kątem tego, co na pewno możemy dla nich zrobić, na co nie jest dobrze się zgadzać, co proponować w zamian. Pokażemy w praktyce jak budować sobie mapę szkolnej sytuacji ucznia i całej klasy, jak zadawać pytania poszczególnym zainteresowanym stronom, jak kierować sprawą, by pomoc była realna.
Grudzień 2022
Spotkanie indywidualne z dzieckiem i nastolatkiem cz.1- metody i techniki pracy w kontakcie 1:1. Podzielimy się z Wami naszymi sposobami zarówno na krótką interwencję w czasie przerwy, jak i na godzinną rozmowę czy cykl rozmów.
Styczeń 2023
Spotkanie indywidualne z dzieckiem i nastolatkiem cz.2- metody i techniki pracy w kontakcie 1:1. Podzielimy się z Wami naszymi sposobami zarówno na krótką interwencję w czasie przerwy, jak i na godzinną rozmowę czy cykl rozmów.
Luty 2023
Użyteczne podpowiedzi do pracy z różnymi grupami rodziców- metody i techniki przydatne do prowadzenia współpracy z rodzicami o zróżnicowanych strategiach radzenia sobie (unikanie, atakowanie, szukanie winnych, domaganie się porady i wskazówek, bagatelizowanie i in.)
Marzec 2023
Praca z zespołem klasowym- konkretne narzędzia do prowadzenia spotkań z klasami w obliczu trudności i konfliktów. Klasa szkolna jest systemem o dużej mocy i dużej dynamice, warto wiedzieć jak kanalizować tę moc, by skierować ją w stronę konstruktywnych rozwiązań i ważnych działań.
Kwiecień 2023
Jak wspierać ucznia z depresją i zaburzeniami lękowymi- bryk z podpowiedziami dla kadry szkolnej
Daty Psychologicznych Narad Online:
Semestr 1:
13.01.2023 piątek godz.18:30-21:30
Semestr 2
14.04.2023 piątek godz.18:30-21:30
Narady nie będą nagrywane ze względu na tajemnicę omawianych przypadków, niemniej udział w nich jest dobrowolny- nieobecność nie wpływa na możliwość uzyskania Certyfikatu.
Kurs kończy się uzyskaniem imiennego Certyfikatu Uczestnictwa.
Cena promocyjna obowiązuje do 26 października.
Zajęcia i spotkania poprowadzi Joanna Sowińska– psychoterapeutka systemowa z wieloletnim stażem pracy w gabinecie. Osoby, które są z Instytutem od lat wiedzą o tym, że Joanna współtworzyła i prowadził autorską szkołę podstawową oraz liceum, które z powodzeniem działają w Poznaniu. Połączenie doświadczenia terapeuty i dyrektora szkoły, który doskonale zna wszystkie bolączki systemu oświaty, gwarantuje, że usłyszycie tylko o tych rozwiązaniach, które są realnie możliwe do wprowadzenia w Waszych miejscach pracy.
Towarzyszyć jej będzie Natalia Wójcik, terapeutka systemowa, która zna pracę psychologa szkolnego z własnej praktyki zawodowej- zarówno w środowisku szkoły publicznej, jak i w szkole niepublicznej.
Szczegóły
- Wykłady 10
- Testy 0
- Czas trwania 20 hours
- Poziom Początkujący
- Język Polski
- Słuchacze 49
- Certyfikat Tak
- Egzamin Tak
-
Podstawy pracy pomocowej w szkole
-
Mapa sytuacji szkolnej
-
Spotkanie indywidualne z dzieckiem i nastolatkiem cz.1
-
Spotkanie indywidualne z dzieckiem i nastolatkiem cz.2
-
Użyteczne podpowiedzi do pracy z różnymi grupami rodziców
-
Jak wspierać ucznia z depresją i zaburzeniami lękowymi
-
Praca z zespołem klasowym