Konsultacje psychologiczne i psychoterapia

ikona-terapia-dorosli

PSYCHOTERAPIA DOROSŁYCH

Spotkanie z doświadczonym psychoterapeutą to szansa na rozwiązanie problemu, zyskanie nowej perspektywy, refleksję nad tym czemu nadaję w życiu wartość i w jak różnych kierunkach mogę teraz pójść. Nade wszystko to wyjątkowa relacja z kimś, kto przypomni nam o naszych zasobach i pomoże dojść do najlepszych, bo naszych własnych, wniosków.

ikona-terapia-dziecko

PSYCHOTERAPIA DZIECI I MŁODZIEŻY

Dzieci i nastolatkowie to pacjenci, którym w procesie psychoterapii możemy podarować najwięcej. Ich strategie radzenia sobie nie są jeszcze utrwalone, co pozwala na wprowadzanie użytecznych i efektywnych zmian. Praca z dziećmi i adolescentami prowadzona jest w formie terapii rodzinnej lub przy istotnym współudziale rodziców, którzy są ekspertami od potrzeb swoich dzieci.

ikona-terapia-para

TERAPIA PAR

Sesje w terapii par służą refleksji nad tym czy indywidualne opowieści partnerów spotykają się we wspólnej narracji. Terapeuta nie jest sędzią ani mediatorem. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu potrafi jednak zadać takie pytania, nad którymi partnerzy się dotąd nie zastanawiali.

ikona-terapia-rodzice

KONSULTACJE DLA RODZICÓW

Kiedy pozwolić, a kiedy zabronić? Co jest naturalnym elementem dorastania, a co powinno niepokoić? W jaki sposób motywować dziecko do nauki? Co powiedzieć dziecku, które się boi, denerwuje albo smuci? Wsparcie i doradztwo dla rodziców to ten element pracy psychologicznej, dzięki któremu często udaje się zapobiec problemom, uporządkować własne przekonania o wychowaniu i poczuć się pewniej w roli rodzica. Jest to szczególnie ważne w kontekście pandemii i izolacji dzieci i młodzieży oraz kryzysu polskiej edukacji.

JAK PRACUJĘ

Metody i techniki pracy, z których korzystam w procesie terapii.

BIOGRAM TERAPEUTKI

Najważniejsze informacje
  • Psychoterapeutka systemowa z niemal 20-letnim doświadczeniem w pracy 
z nastolatkami, dorosłymi, parami i rodzinami.
  • Mentorka młodych specjalistów z obszaru zdrowia psychicznego, prowadzi indywidualne konsultacje i superwizje dla psychologów i psychoterapeutów.
  • Założycielka Instytutu Pomocy Profesjonalnej, w którego szkoleniach od 2013 roku uczestniczyło już ponad 2000 specjalistów.
  • Autorka programów edukacyjnych, twórczyni przedszkola, szkoły podstawowej 
i liceum w modelu podmiotowej edukacji.
  • Zwolenniczka rzetelnego kształcenia psychoterapeutów, sama pozostająca 
w nieprzerwanym doskonaleniu i superwizji od 2009 roku
Moja droga zawodowa
Studiowałam pedagogikę i filozofię, co ukształtowało mój sposób myślenia i pracy. Moje pierwsze badania dotyczyły sytuacji dzieci, których rodzice chorują na depresję – temat wówczas niemal nieobecny w Polsce. Wiedzę kliniczną zdobywałam m.in. na stypendium na Universite de Rouen, gdzie zetknęłam się z wysokimi standardami diagnostycznymi.

Wybrałam terapię systemową i kształciłam się w jej polskiej kolebce – WTTS w Poznaniu. Uczyłam się od mentorów, którzy wprost czerpali z niemieckiej myśli systemowej. Dzięki temu terapia nie jest dla mnie zbiorem technik, ale całościowym, spójnym podejściem do pomocy Pacjentom.

Doświadczenie praktyczne
Pracowałam w różnych kontekstach: gabinet prywatny, pomoc społeczna, szkoła, organizacje pożytku publicznego. Obecnie przyjmuję osoby od 15. roku życia, by w pełni skupić się na psychoterapii dorosłych, młodzieży, par i rodzin.

Widząc, jak edukacja wpływa na zdrowie psychiczne, stworzyłam autorskie placówki edukacyjne (Przedszkole Kompetencyjne w Parku Technologicznym, Szkołę Podstawową i Liceum O!MEGA 
w Poznaniu), które do dziś działają jako nowoczesne modele oświaty.

Instytut Pomocy Profesjonalnej
Założyłam IPP, by studenci i młodzi psycholodzy mogli doskonalić swój warsztat. Przez lata organizowałam dziesiątki kursów i warsztatów, m.in. z terapii systemowej, terapii par, pracy 
z dziećmi i młodzieżą. Od 2020 roku prowadzę głównie szkolenia online, a regularne superwizje indywidualne odbywa ze mną 30 specjalistów z całej Polski.

Moja misja
Największą satysfakcję daje mi pomaganie innym – zarówno Pacjentom, jak
i psychoterapeutom, którzy chcą wzrastać w swojej roli. Wierzę, że dobrze prowadzona psychoterapia zmienia życie, a młodym Pomagającym należy się wsparcie w uprawianiu tej wyjątkowej sztuki. Moją misją jest łączenie tych światów i tworzenie przestrzeni, gdzie profesjonalna pomoc może się rozwijać.

Ciągły rozwój i superwizja
Wierzę, że kluczowe jest to, od kogo się uczymy. Moimi nauczycielami byli i są m.in. Ewa Stankowska, Jerzy Jakubowski, Tomasz Basiński i Maria Kasprowicz z kontekstu polskiej myśli systemowej. W mojej pracy słychać też dobre praktyki wykładowców systemowych z kontekstu międzynarodowego: Toma Levolda, Andreasa Washlstera, Very Hähnlein, Gerharda Rufa, Pietro Barbetty, Sabine Vermeire , Rogera Duncana, Hugh Palmera, Teresy McDowell. Systemowy model pracy uzupełniam o ważne wątki z innych szkół terapii. Ubogaciły mnie doświadczenia szkoleniowe z Nurith Levi, Joanne Ablack, Barbarą Sławik.
Od 2009 roku zrealizowałam ponad 3000 godzin własnego szkolenia, które uzupełniam regularnie, ponieważ psychoterapia dynamicznie się rozwija. Oto wybrane kursy:

  • Kurs Podstawowy i Kurs Zaawansowany Terapii Systemowej Indywidualnej, Par 
i Rodzin (kierownictwo merytoryczne: Jerzy Jakubowski, Ewa Stankowska, Tomasz Basiński)
  • Komunikacja afektywna w doradztwie i terapii systemowej (Tom Levold)
  • Praca z traumą w ujęciu narracyjnym (Maria Kasprowicz)
  • Systemowy coaching dla rodziców (Andreas Wahlster)
  • Borderline systemowo – systemowa wędrówka po krawędzi. Kształtowanie relacji 
w utrudnionych warunkach (lek. Vera Hähnlein)
  • Terapia systemowa zaburzeń psychicznych ze szczególnym uwzględnieniem wzorców zaburzeń typu borderline, zaburzeń dwubiegunowych i schizofrenii oraz dystymii i depresji (dr Gerhard Ruf)
  • Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci (całościowe szkolenie Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie, kierownictwo merytoryczne: Grażyna Kmita)
  • Superwizja szkoleniowa – superwizja u siebie samego (Ewa Stankowska)
  • Możliwość reautoryzacji opowieści przywiązaniowych (Maria Kasprowicz, Szymon Chrząstowski)
  • Terapia par i związków intymnych (Joanne Ablack)
  • Praca z Parą (Nurith Levi)
  • Wartości Dialogu (Nurith Levi)
  • Gestalt Play Therapy – Terapia Gestalt z dziećmi i młodzieżą (Felicia Carroll)
  • Wprowadzenie do terapii par w oparciu o EFT (Barbara Sławik)
  • Seminarium teoretyczno-superwizyjne EFT (Barbara Sławik)
  • Terapia systemowa a narracje przywiązania (Arlene Vetere)
  • Współczesna terapia systemowa (Hugh Palmer)
  • Socjokulturowo dostosowana terapia rodzin (Teresa McDowell)
  • Transkulturowość – podejście systemowe (Pietro Barbetta)
  • Zagadnienia etyczne w psychoterapii (Anna Kubiak)
  • Nie-zmiana. Co robić, gdy się nic nie zmienia (Andreas Wahlster)
  • Diagnoza i podstawy terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży (Violetta Ambroziak)
  • Wprowadzenie do ACT (Lidia Budziszewska)

    i in.

Jak umówić się na wizytę?

1) NAPISZ SMS

Prosimy o przesłanie sms z pytaniem o wolne terminy na nr 514 993 023.

2) CZEKAJ NA ODPOWIEDŹ

Terapeutka odpowie udzielając niezbędnych informacji.