W przypadku dzieci i młodzieży uwzględnianie kryzysów rozwojowych jawi się jako oczywiste. Młody człowiek kształtuje swoją tożsamość i jest dla nas jasne, że jeśli chcemy mu pomóc, to musimy dobrze zrozumieć na jakim etapie wzrastania jest. Kiedy natomiast myślimy o naszych dorosłych Pacjentach i Klientach to nierzadko ulegamy iluzji, że dorosłym człowiek staje się raz na zawsze i później po prostu już taki jest. Może to też iluzja, której ulegamy wobec nas samych?
Tymczasem w dorosłości dzieje się nie mniej niż w młodości. A może nawet więcej? Bo oprócz tego, że życie nam się przydarza, to rozumiemy więcej i rozmyślamy więcej niż przedszkolaki czy adolescenci. Dlatego tak ważne jest, żeby w pomocy psychologicznej i terapeutycznej wobec osób dorosłych również uwzględniać dynamikę dojrzewania, wzrastania i kształtowania się. Zapraszam Was na szkolenie, które dotyczy rozumienia kryzysów właściwych różnym etapom życia człowieka dorosłego. Przyjrzymy się specyfice pracy z młodym dorosłym oraz cechom charakterystycznym procesów z dojrzałymi dorosłymi. Jak ich wspierać? Jakich błędów unikać? Kiedy stosować hipotezy rozwojowe a kiedy mamy do czynienia z patologizowaniem się etapu kryzysowego? Co terapeuta powinien sam umieć zreflektować o własnym etapie dorosłego życia? Jaka jest rola terapii w momencie przeżywania przez Pacjenta trudów wzrastania?
O tym wszystkim porozmawiamy na szkoleniu online, które będzie miało 3 zasadnicze elementy:
1. Charakterystyka i specyfika kryzysów rozwojowych w dorosłości.
2. Dokąd ja idę, czyli współczesna postać kryzysu ćwierćwiecza- 25/30latkowie w gabinecie
3. Czy ja na pewno doszedłem tam, gdzie chciałem, czyli wyzwania współczesnych 40latków i praca z nimi w gabinecie.
Szkolenie będzie dostępne na platformie od 18 listopada 2024. Do tego czasu w przedsprzedaży obowiązuje niższa cena.
Photo by Markus Spiske on Unsplash
Szczegóły
- Wykłady 3
- Testy 0
- Czas trwania 4 godziny
- Poziom Wszystkie
- Język Polski
- Słuchacze 16
- Certyfikat Tak
- Egzamin Tak