Podejście relacyjne w terapii i edukacji nie jest nowe. Było postulowane już kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat temu przez wielu specjalistów. Podejście to jest alternatywne względem podejścia behawioralnego, niemniej warto obie modalności łączyć i traktować dzieci ze spektrum jak najbardziej holistycznie. Zapraszamy Was na spotkanie z dr Pauliną Gołaską, która jako praktyk wspiera dzieci i ich rodziców prowadząc terapię relacyjną. Dwudniowe szkole przeznaczone jest dla studentów kierunków związanych z pomaganiem oraz dla absolwentów tych kierunków, którzy skończyli studia nie dawniej niż 3 lata temu. Zapraszamy psychologów, pedagogów, nauczycieli, nauczycieli wspierających.
Zawartość merytoryczna szkolenia:
- Spektrum autyzmu – trzy sposoby rozumienia:
a) Perspektywa medyczna (porównanie opisów w DSM IV i DSM V
b) Perspektywa terapeutyczna
c) Perspektywa indywidualistyczna
- Podstawy terapii relacyjnej
Pierwszeństwo diagnozy systemowej
Diagnoza potrzeb dziecka
Podstawowe strategie budowania relacji z dzieckiem ze spektrum
Rola terapeuty
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Kurs weekendowy 21-22.03.2020 godz. 10:00-16:00, łącznie 16 godzin dydaktycznych. Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat uczestnictwa w zajęciach.