
Iwona Michalak-Jędrzejczak
Psycholog, psychoterapeuta , trener. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalność „Psychologia kliniczna ”.Ukończyłam cykl półtorarocznych warsztatów z zakresu „ Gestalt-terapia holistyczna ”, „Studium umiejętności pracy z grupą” studia podyplomowe z zakresu” Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka „ UAM Poznań oraz Profesjonalną Szkołę Psychoterapii w Warszawie rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychiatryczne , gdzie zdobyłam umiejętności psychoterapeutyczne w podejściu integracyjnym. Obecnie jestem w trakcie procesu certyfikacji.
Od 12 lat jako nauczyciel akademicki , przekazuję wiedzę i doświadczenie młodym profesjonalistom.
Współpracuję z Instytutem Pomocy Profesjonalnej w Poznaniu oraz Instytutem Edukacji i Terapii w Poznaniu . Założyłam Pracownię Psychoterapii i Psychoedukacji „Empatia” w Koninie. (www.empatia.konin.pl)
Na co dzień specjalizuję się w:
- psychoterapii osób dorosłych,
- psychoterapii par,
- diagnozie i terapii dzieci,
- pracy terapeutycznej z rodziną
- wsparciu, doradztwie i konsultacji dla rodziców dzieci w różnym wieku (w razie potrzeby w proces włączane jest także dziecko)
Swoją pracę terapeutyczną poddaję systematycznej superwizji klinicznej u certyfikowanych superwizorów PTP. Uczestniczę w wielu warsztatach , szkoleniach i treningach rozwojowych. Współpracuje z firmami i organizacjami pozarządowymi , prowadząc warsztaty i szkolenia. Zrealizowałam kilkadziesiąt projektów z obszaru pomocy społecznej, wsparcia emocjonalnego dzieci i ich rodzin, dorosłych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywam w poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkołach ,przedszkolach i gabinecie terapeutycznym pracując z dziećmi i ich rodzinami oraz osobami dorosłymi szukającymi wsparcia
Moja praca jest moją pasją. Nieustannie poruszają mnie zmagania moich Klientów, by zrozumieć siebie i uczynić swe życie lepszym. Towarzyszenie im na tej drodze i obserwowanie pojawiających się zmian w ich życiu, stanowi dla mnie sens tego, co robię.
Najważniejsze kursy i szkolenia:
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
- Figurki w przestrzeni
- Ciało zna odpowiedź
- Tiki-diagnoza i terapia
- Dialog motywujący
- Zaburzenia mikroflory jelitowej i nadwrażliwości pokarmowe w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
- Samouszkadzanie i zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży – czy na pewno moda?
- Metoda Knill
- Podstawy psychoterapii Gestalt , sen oraz ciało w procesie psychoterapii
- Pedagogika Marii Montessori
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno twarzowych
- Współpracujący rodzic
- Letnia Szkoła Psychoterapii-Psychoterapia Par
- Wykorzystanie inteligencji Wielorakiej w Zabawach Fundamentalnych
- Bajkoterapia część 1, 2
- Nowoczesne metody pracy z dzieckiem
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne-poziom 2
- Metoda Pedagogika Klanzy
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne-poziom 1
- Metody integracyjne w pracy z grupą-wprowadzenie do pedagogiki zabawy
- Terapia behawioralna dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu-1,2,3 stopień
- Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego Rodzinie
- Doświadczenie obserwacji niemowląt w warsztacie psychoterapeuty
- Interwencja kryzysowa w szkole
- Jak radzić sobie z dzieckiem o zaburzonym zachowaniu
- Kinezjologia edukacyjna
- Praca w zakresie integracji sensorycznej
- Szkoła dla rodziców i wychowawców
- Praca terapeutyczna z dzieckiem niepełnosprawnym i jej efekty
- Metody i formy przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom uczniów oraz agresji w szkole
- Model eliminacyjno-różnicowy zaburzeń: autyzm, zespół Aspergera(autystyczne spektrum),
- wrodzona afazja rozwojowa, zespól Tourette’a, Zespoł ADHD;
- Autyzm-problemy diagnozy, klasyfikacja i różnicowanie autyzmu.
- Makaton-Program Rozwoju Komunikacji
- Efektywne formy współpracy z rodzicami.
- Metody diagnozy systemu rodzinnego.”Od Genotypu do profilu rodziny”
- Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
- Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Psychorysunek w diagnozie i terapii
- „Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycz-nych”
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa(1,2,3 r.ż)
- „Graficzny obraz psychiki człowieka. Interpretacja psychologiczna testu Drzewa Ch. Kocha”
- „Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat- PEP-R” – szkolenie;
- „Terapia behawioralna i edukacja dzieci z autyzmem” – szkolenie