Iwona Michalak-Jędrzejczak

Iwona Michalak-Jędrzejczak

Psycholog, psychoterapeuta , trener. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalność „Psychologia kliniczna ”.Ukończyłam cykl półtorarocznych warsztatów z zakresu „ Gestalt-terapia holistyczna ”, „Studium umiejętności pracy z grupą” studia podyplomowe z zakresu” Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka „ UAM Poznań oraz Profesjonalną Szkołę Psychoterapii w Warszawie rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychiatryczne , gdzie zdobyłam umiejętności psychoterapeutyczne w podejściu integracyjnym. Obecnie jestem w trakcie procesu certyfikacji.

Od 12 lat jako nauczyciel akademicki , przekazuję wiedzę i doświadczenie młodym profesjonalistom.

Współpracuję z Instytutem Pomocy Profesjonalnej w Poznaniu oraz Instytutem Edukacji i Terapii w Poznaniu . Założyłam Pracownię Psychoterapii i Psychoedukacji „Empatia” w Koninie. (www.empatia.konin.pl)

Na co dzień specjalizuję się w:

  • psychoterapii osób dorosłych,
  • psychoterapii par,
  • diagnozie i terapii dzieci,
  • pracy terapeutycznej z rodziną
  • wsparciu, doradztwie i konsultacji dla rodziców dzieci w różnym wieku (w razie potrzeby w proces włączane jest także dziecko)

Swoją pracę terapeutyczną poddaję systematycznej superwizji klinicznej u certyfikowanych superwizorów PTP. Uczestniczę w wielu warsztatach , szkoleniach i treningach rozwojowych. Współpracuje z firmami i organizacjami pozarządowymi , prowadząc warsztaty i szkolenia. Zrealizowałam kilkadziesiąt projektów z obszaru pomocy społecznej, wsparcia emocjonalnego dzieci i ich rodzin, dorosłych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywam w poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkołach ,przedszkolach i gabinecie terapeutycznym pracując z dziećmi i ich rodzinami oraz osobami dorosłymi szukającymi wsparcia

Moja praca jest moją pasją. Nieustannie poruszają mnie zmagania moich Klientów, by zrozumieć siebie i uczynić swe życie lepszym. Towarzyszenie im na tej drodze i obserwowanie pojawiających się zmian w ich życiu, stanowi dla mnie sens tego, co robię.

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
  • Figurki w przestrzeni
  • Ciało zna odpowiedź
  • Tiki-diagnoza i terapia
  • Dialog motywujący
  • Zaburzenia mikroflory jelitowej i nadwrażliwości pokarmowe w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
  • Samouszkadzanie i zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży – czy na pewno moda?
  • Metoda Knill
  • Podstawy psychoterapii Gestalt , sen oraz ciało w procesie psychoterapii
  • Pedagogika Marii Montessori
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno twarzowych
  • Współpracujący rodzic
  • Letnia Szkoła Psychoterapii-Psychoterapia Par
  • Wykorzystanie inteligencji Wielorakiej w Zabawach Fundamentalnych
  • Bajkoterapia część 1, 2
  • Nowoczesne metody pracy z dzieckiem
  • Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne-poziom 2
  • Metoda Pedagogika Klanzy
  • Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne-poziom 1
  • Metody integracyjne w pracy z grupą-wprowadzenie do pedagogiki zabawy
  • Terapia behawioralna dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu-1,2,3 stopień
  • Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego Rodzinie
  • Doświadczenie obserwacji niemowląt w warsztacie psychoterapeuty
  • Interwencja kryzysowa w szkole
  • Jak radzić sobie z dzieckiem o zaburzonym zachowaniu
  • Kinezjologia edukacyjna
  • Praca w zakresie integracji sensorycznej
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców
  • Praca terapeutyczna z dzieckiem niepełnosprawnym i jej efekty
  • Metody i formy przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom uczniów oraz agresji w szkole
  • Model eliminacyjno-różnicowy zaburzeń: autyzm, zespół Aspergera(autystyczne spektrum),
  • wrodzona afazja rozwojowa, zespól Tourette’a, Zespoł ADHD;
  • Autyzm-problemy diagnozy, klasyfikacja i różnicowanie autyzmu.
  • Makaton-Program Rozwoju Komunikacji
  • Efektywne formy współpracy z rodzicami.
  • Metody diagnozy systemu rodzinnego.”Od Genotypu do profilu rodziny”
  • Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
  • Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
  • Psychorysunek w diagnozie i terapii
  • „Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycz-nych”
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa(1,2,3 r.ż)
  • „Graficzny obraz psychiki człowieka. Interpretacja psychologiczna testu Drzewa Ch. Kocha”
  • „Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat- PEP-R” – szkolenie;
  • „Terapia behawioralna i edukacja dzieci z autyzmem” – szkolenie